Centrala PBX – największe zalety wirtualnej centrali

Centrala PBX to najnowocześniejsze rozwiązanie w dziedzinie telefonii biznesowej. Wiąże się z wieloma korzyściami dla firm, które zdecydują się na takie rozwiązanie – jakie są jej największe zalety?

Centrala PBX – jak działa?

Centrala PBX to ogromne ułatwienie w dziedzinie telefonii biznesowej. Dzięki niej nie trzeba przeciągać okablowania czy kuć w ścianach, aby móc wprowadzić w firmie sprawnie działający system, pozwalający na wykonywanie wielu połączeń telefonicznych w tym samym czasie. Nie wymaga także zakupu nowego wyposażenia serwerowni czy nawet korzystania z usług monterów czy specjalistów od wdrażania nowych technologii. System jest bowiem bardzo prosty zarówno we wdrożeniu, jak i późniejszej obsłudze.

Centrala PBX to wirtualna centrala telefoniczna, która wykorzystuje chmurę do zapisywania danych. Opiera się ona o technologię VoIP, pozwalającą na wykonywanie połączeń głosowych przez Internet. Nie wymaga przy tym trudnej konfiguracji – jej uruchomienie i dostosowanie do swoich potrzeb zajmuje jedynie kwadrans i jest bardzo proste. Dzięki temu jest to rozwiązanie, które sprawdzi się w każdej firmie.

Wirtualna centrala jest udostępniana firmie przez wybranego operatora – to on zapewnia system odbierania i przekazywania połączeń, daje także przedsiębiorstwu dostęp do panelu sterowania oraz indywidualnych kont dla pracowników, z których mogą oni wygodnie zarządzać systemem i jego funkcjami.

Zalety centrali PBX

Wykorzystanie centrali PBX do kontaktów z klientami oraz kontaktów wewnętrznych w firmie wiąże się z wieloma korzyściami, sprawiającymi, że wirtualne centrale są bardzo popularnym rozwiązaniem w wielu przedsiębiorstwach. Do największych zalet wirtualnej centrali należą:

– niskie ceny – samo wdrożenie centrali PBX nie jest kosztowne, nie wymaga bowiem prowadzenia okablowania, kucia w ścianach, zakupu specjalnego sprzętu czy przeprowadzania szkoleń pracowników. System może zostać podłączony i skonfigurowany w krótkim czasie, a cały proces jest bardzo prosty. Również korzystanie z centrali jest tanie – ponieważ umożliwia ona wykonywanie połączeń głosowych przez Internet, koszty rozmów są znacznie niższe, niż w przypadku innych rozwiązań. Operatorzy zapewniają przy tym wiele korzystnych rozwiązań dla firm, obejmujących niskie ceny za połączenia międzynarodowe oraz promocyjne rozwiązania w przypadku połączeń wewnętrznych.

– możliwość korzystania z systemu z dowolnego miejsca – centrala PBX nie ma dużych wymagań – można z niej korzystać wszędzie, pod warunkiem dostępu do Internetu. Daje to firmie o wiele większą swobodę, niż w przypadku klasycznych linii telefonicznych, które są połączone z konkretną lokalizacją. Dzięki wirtualnej centrali można postawić na pracę zdalną, ponieważ nie wiąże się to z wyższymi kosztami ani dodatkowymi trudnościami.

– wiele przydatnych funkcji – centrala telefoniczna PBX to rozwiązanie, które znacznie ułatwia realizację połączeń głosowych z klientami lub połączeń wewnętrznych, niezbędnych do zachowania odpowiedniej komunikacji w firmie i między jej oddziałami. Umożliwia nie tylko swobodne ustawianie przekazywania połączeń czy dodawanie numerów wewnętrznych, ale posiada także wiele przydatnych usług dodatkowych, takich jak: poczta głosowa, nagrywanie połączeń, kolejkowanie połączeń, konferencje głosowe czy wirtualne faksy. Dzięki temu zapewnia firmie wszystkie niezbędne narzędzia do profesjonalnej obsługi połączeń głosowych oraz usprawnia komunikację wewnątrz firmy.

– system, który można dopasować do swoich potrzeb – wirtualna centrala PBX to rozwiązanie, które sprawdzi się w każdej firmie – można je bowiem szybko, łatwo i bez wysokich kosztów wprowadzić do swojego przedsiębiorstwa. Jest przeznaczone nie tylko do dużych firm, zajmujących się obsługą wielu klientów równocześnie, ale i do mniejszych przedsiębiorstw, które chcą skorzystać z intuicyjnego, taniego systemu telefonii biznesowej.

Warto zdecydować się na centralę PBX – jest to świetna opcja dla każdego przedsiębiorstwa, wiążąca się z wieloma korzyściami.