Pozycjonowanie stron nowych oraz już działających – czy te oba procesy się od siebie różnią?

Ze sporym wyzwaniem muszą liczyć się ci, którzy stawiają na otwarcie swojej działalności gospodarczej. Większość obecnie funkcjonujących branż charakteryzuje duża konkurencja, spośród której ciężko wyróżnić się czymś szczególnym, co przekona klientów do skorzystania z właśnie naszej oferty. Identycznie wygląda to pod względem popularności witryny w Internecie. Nie brakuje tam bowiem stron internetowych o zróżnicowanej tematyce, a dla użytkowników godne uwagi są jedynie te, które jawią się jako wiarygodne i zaufane, posiadające wyrobioną markę, czy też wysoko widnieją w wynikach wyszukiwania.

Samo istnienie strony WWW, nie oznacza jeszcze prowadzenia działalności w sieci, gdyż wymagane jest także pozycjonowanie stron. Dziś, to już nieodzowny element drogi do osiągnięcia sukcesu w Internecie. Nie ma tak naprawdę znaczenia, czy zajmujemy się sprzedażą produktów, czy świadczeniem usług, gdyż potencjalny klient musi w jakikolwiek sposób odnaleźć naszą stronę internetową, wiedzieć o tym, że takowa istnieje, a najlepiej traktować naszą markę, jako jednego z liderów w swej branży. Pozycjonowanie Google to obowiązek nie tylko dla firm, które dopiero co utworzono, gdyż również te istniejące od dawna nie mogą zaniechać podobnych działań. Prace SEO powinny być prowadzone systematycznie i bezustannie, jeżeli finalnie mają przynosić pożądane efekty.

Nowa strona internetowa, a jej pozycjonowanie

Decydując się na prowadzenie swojej własnej strony firmowej, warto już na samym początku dopilnować najmniejszych szczegółów, aby od razu spełniać wymagania wyszukiwarki. Dla Google nowo powstałe witryny nie mają zbyt dużej wartości, dlatego nie są pozycjonowane wysoko, a często są to kolejne strony wyników. Nim jeszcze podejmiemy w ogóle jakiekolwiek prace w tym kierunku, powinniśmy zadbać o to, aby na stronie znalazły się wszelkie podstawowe informacje o naszej firmie. To np. adres, i inne szczegółowe dane kontaktowe. Obecnie, poleca się też zaopatrzyć witrynę we wtyczkę do map Google, ponieważ daje to szansę użytkownikom mobilnych urządzeń, na odnalezienie naszej firmy, kiedy ci szukają produktów lub usług w naszej okolicy.  Nie można zapominać również o tym, jak ważna jest kwestia meta tagów, a szczególnie meta title i meta description, gdyż są to krótkie treści, które widzi użytkownik wyszukiwarki, w formie odnośnika na naszą stronę. Wiele zyskamy, kiedy zadbamy o to, aby wszystkie podstrony miały unikatowe i niepowtarzalne opisy w sekcjach tego typu.

Istniejąca już strona, a jej pozycjonowanie

Jeśli prowadzimy swoją witrynę już od pewnego czasu, jednak ta nie miała jeszcze nigdy styczności z działaniami SEO, wymaga się uprzednio wykonania audytu. To szansa dla specjalisty, aby mógł przekonać się o obecnym stanie naszego serwisu, dowiedzieć się na czym polega jej problem, ale też w jaki sposób można poprawić jej pozycję, dobierając odpowiednie narzędzia. To konieczne, jeśli zależy nam na skutecznym pozycjonowaniu stron internetowych. Na pewno warto podjąć współprace z profesjonalną agencją SEO, które indywidualnie podchodzą do swoich klientów. Jest to o tyle istotne, gdyż strony internetowe różnią się od siebie i wymagają zastosowania odrębnych działań. Warto, aby pozycjonowanie było procesem prowadzonym non stop, ponieważ to jedyna szansa zarówno na wysokie, jakie stabilne pozycje w wynikach wyszukiwania.